Kandidaat sportforum – Roald Bouman

Tijdens de ALV op 17 mei stellen twee leden zich verkiesbaar voor het Sportforum. Hierbij presenteren we de eerste kandidaat Roald Bouman.

Toen ik mijn vrouw leerde kennen kreeg ik de paarden er gratis bij. Na enige aarzeling werd ook ik langzamerhand gegrepen door het paardenvirus. Na heel wat lessen op een manege werd duidelijk dat paarden deel uit gingen maken van ons leven. Ik ben competitief aangelegd maar heb tegelijk een aversie tegen jurysporten. Ik ben voorstander van sporten waarin resultaten meetbaar zijn. Tevens begonnen de lessen mij te vervelen, eindeloos oefeningen herhalen is niets voor mij. Buitenrijden vond ik wel meteen leuk, dus al gauw was de connectie gelegd met de endurance. In 2006 reed ik mijn eerste endurancewedstrijd en de betrokkenheid met de endurance is sindsdien almaar groter geworden. Als ruiter, vrijwilliger, groom en sinds 2014 ook als jurylid.

Ik wil graag zitting nemen in het forum omdat ik mee wil werken aan de ontwikkeling van de endurancesport in Nederland. Dit voor zowel de beginnende enduranceruiter als de doorgewinterde CEI ruiter. Ook heb ik ideeën hoe wij onze sport beter, eenvoudiger en toegankelijker kunnen maken. Naast dat ik binnen het forum de juryleden wil vertegenwoordigen wil ik nauw samenwerken met de overige forumleden om voor de toekomst een goed doordacht meerjaren beleidsplan op te stellen.”

Over het Sportforum:

Elke discipline in de paardensport heeft een eigen forum. In het enduranceforum wordt nagedacht over de sport, worden nieuwe ideeën besproken en spelregels bepaald. Er wordt gekeken naar de hele breedte van de paardensport, dus van instroom tot topniveau.