4.5 Kilometerawards

Binnen de endurancesport kom je allerlei soorten mensen tegen. Van jong tot (behoorlijk) oud, met allerlei types en rassen paarden. Endurance is echt voor iedereen!

Op beurzen verkondigen wij altijd dat elk paard met een normale basisconditie mee kan doen aan een wedstrijd en we waarschuwen er altijd meteen bij ‘denk er wel aan, het is verslavend!’.

Dat endurance verslavend werkt, zien we ook terug aan ons ledenbestand. Ruiters blijven vaak vele jaren rondrijden in onze sport. Zo kennen wij ook de groep ‘kilometervreters’. De ruiters die jaar in, jaar uit met hun paard de kilometers weten te trotseren. Zoveel mogelijk goedgekeurde kilometers bij elkaar weten te rijden, dat is hun doel! Deze groep ruiters kent vaak hun paarden door en door.

Voor deze groep ruiters hebben wij de kilometerawards nieuw leven in geblazen. In 2016 zijn voor het eerst de kilometerawards weer uitgereikt, aan de top 3 combinaties met de meeste goedgekeurde kilometers in het seizoen. Ook over 2017 zullen wij deze awards weer uitreiken, dit keer op de nieuwjaarsbijeenkomst in Hoevelaken op 20 januari 2018.

T.z.t. verschijnt er ook meer informatie over de kilometerawards ‘nieuwe stijl’ op deze website.