Lidmaatschap & contributie

Op de Algemene Leden Vergadering in november 2018 zijn er een aantal wijzigingen goedgekeurd door de leden inzake het lidmaatschap en de contributie. Voorheen had de KNHS Endurancevereniging te maken met een zeer complexe contributiestructuur met 16 verschillende type lidmaatschappen. Dit is vanaf 2019 teruggebracht naar 8 opties. Door de wijzigingen is het berekenen en innen van de contributie minder tijdrovend en arbeidsintensief voor de penningmeester. Voor de leden is door de nieuwe structuur de wijze waarop de factuur tot stand komt duidelijker.

Tarieven

Het lidmaatschap loopt gelijk aan het kalenderjaar: van 1 januari tot en met 31 december.

• Lidmaatschap – Basis: Dit is de contributie voor alle leden van de KNHS Endurancevereniging en bedraagt €37,50. Als je lid wordt betaal je sowieso dit bedrag. Je kiest voor dit lidmaatschap als je naast lid van de Endurancevereniging óók lid bent van een andere ruitervereniging waar je al een afdracht voor de KNHS betaalt.
  • Lidmaatschap – KNHS: Dit lidmaatschap bestaat uit de basiscontributie voor alle leden van de KNHS Endurancevereniging van €37,50. Ben je geen lid van een andere ruitervereniging dan betaal je via dit lidmaatschap de afdracht aan de KNHS van €25,00.
  • Factuur of automatische incasso: Naast het type lidmaatschap kun je kiezen of je de contributie via automatische incasso laat afschrijven of dat je een factuur wil krijgen per mail. Als je een factuur wil dan moet je zelf de contributie overschrijven. In dat geval berekenen wij €5,00 administratiekosten.

Lidmaatschap na 1 augustus
Indien je als nieuw lid je aanmeldt ná 1 augustus betaal je de helft van de ledencontributie. Voor 2019 is dat €18,75. Het lidmaatschap loopt in dat geval van de datum van aanmelding tot en met 31 december van dat kalenderjaar.

Lidmaatschap opzeggen

Je kunt je lidmaatschap uitsluitend opzeggen door een email te sturen naar: ledenadministratie@endurancevereniging.nl. Om je lidmaatschap op te zeggen hebben wij de volgende gegevens nodig:
Naam:
Adres:
Postcode en woonplaats:
KNHS persoonsnummer:
Endurancevereniging persoonsnummer:

Je ontvangt binnen één maand een schriftelijke bevestiging van opzegging van je lidmaatschap. Ontvang je binnen één maand geen bevestiging, neem dan nogmaals per email contact op met de ledenadministratie.
Het lidmaatschap opzeggen voor het volgende kalenderjaar kan uiterlijk tot 30 november. Indien de opzegging niet voor 30 november binnen is bij de ledenadministratie van de KNHS Endurancevereniging wordt je lidmaatschap stilzwijgend verlengd voor het komende kalenderjaar.

Vragen

Heb je vragen over de contributie, het lidmaatschap of lid worden van de KNHS Endurancevereniging? Mail dan naar ledenadministratie@endurancevereniging.nl

Riding Permission

Wordt nog aangevuld

Bankrekening KNHS Endurancevereniging:

Het bankrekeningnummer van de KNHS Endurancevereniging is NL56ABNA0481142347

Inschrijven als lid van onze vereniging kan hier

Wanneer de aanmelding gelukt is, ontvang je hiervan een e-mail. De ledenadministratie zal je vervolgens aanmelden bij de KNHS als lid van onze vereniging en jouw gegevens verwerken in ons systeem. Na ontvangst van de bevestiging van de ledenadministratie dat de aanmelding is voltooid, kun je via MijnKNHS een account aanmaken en aan de slag.

Vragen over startpassen en -licenties gaan uitsluitend via MijnKNHS en de KNHS servicedesk. Bij hen dienen ook de lidmaatschappen bij de KNHS zelf afgemeld te worden!
Telefoon: 0577 – 408300
E-mail: servicedesk@knhs.nl

Inschrijven als lid van onze vereniging kan hier.