Nieuwe Her&DER online!

De redactie van de Her&DER heeft hard gewerkt om ook ditmaal weer een mooi nummer van de Her&DER samen te stellen. In maar liefst 42 pagina’s lees je onder andere:

• Nieuws vanuit het bestuur van de KNHS Endurancevereniging, zoals onze nieuwe sponsoren, de uitslag van het verenigingskampioenschap, de huidige bestuurssamenstelling en de Club van 100.
  • Een visiestuk over het Nieuwe Paardenhouden, ingezonden door Jantine Leeflang.
  • Het combineren van kinderen en actief rijden van endurancewedstrijden door Annalynn Gordeau
  • De band tussen Vrouw, Hond en Paard. Dit stuk is gebaseerd op het boek van Bernice Ende waarin zij vertelt over lange trektochten te paard. Dit stuk is geschreven door Carolien Staal.
  • Een ervaringsverhaal van Esther Groen die met haar paarden naar de UK verhuisde en daar nu Endurance rijdt.
  • De voorbereidingen van Esther Leenen die dit jaar de langste en zwaarste paardenrace ter wereld hoop te volbrengen.
  • Hoe Georgette Zeijen in 2018 naar het Nederlands Kampioenschap Endurance toe leefde. Haar doel was uitrijden maar ze werd kampioen.
  • Training voor de ruiter om succesvol het nieuwe wedstrijdseizoen te starten. Geschreven vanuit de expertise van Karin Oomen.
  • De Ins en Outs over starten in het buitenland door jeugdruiter Imke Lamsma.
  • Ineke Westers vertelt hoe je succesvol wedstrijden kunt rijden zonder groom.
  • Joyce Scholte Aalbes vertelt hoe zij zich heeft voorbereid op haar eerste endurancewedstrijd.
  • Core-stability van je paard! Super belangrijk om je paard correct te laten lopen en problemen te voorkomen. Maar hoe activeer je die buikspieren nu? Keesje de Hollander en Melanie de Jong vertellen je er alles over!
  • Endurancerijden is een teamsport. Samen met andere zorg je voor een optimaal resultaat. Marleen van Slooten vertelt haar ervaringen.
  • Voor de start van het seizoen is een goed moment om algemene gezondheid, harnachement en voeding te checken. Melanie de Jong geeft je hiervoor een handig afvinklijstje.
  • Ook in deze Her&DER is de vaste rubriek van Ineke Westers weer rijkelijk gevuld met Praktijktips, handigheidjes en wetenswaardigheden.
  • Annemarie Aerts heeft in 2018 voor het eerst in het buitenland gestart. In haar artikel neemt ze je mee in haar belevenissen.
  • Tot slot heeft Ilona van Roekel het boek van Ciska Ketelaar over Wormen bij paarden gereviewd.

Kortom: weer een rijk gevuld nummer dat je lekker in het zonnetje kan lezen dit weekend! De Her&DER van voorjaar 2019 is op twee manieren te lezen. Via PDF of via het online bladerboek op onze website. Beide versies vind je hier. Rechts in het scherm staat het online bladerboek, onderin staat een link naar de PDF.

Hartelijk dank aan ieder die mee heeft gewerkt aan dit veelzijdige en rijkgevulde nummer! Fijn dat we samen een blad vóór en dóór de leden van de KNHS Enduranceverenging neer kunnen zetten! Wil jij ook een stuk schrijven voor de volgende Her&DER? Mail dan je ideeën naar: redactie.herender@gmail.com