Nieuwe onderdelen voor Kilometervreters in Verenigingskampioenschap 2019

Endurance is van oudsher het kilometervreten met je paard in wedstrijdverband. Elke 10, 100 of 1000 kilometer bereik je met je paard weer een nieuwe afstandsrecord: een mijlpaal! Samen met de leden van de KNHS Endurancevereniging willen wij het behalen van mijlpalen vieren. Daarom introduceren we twee nieuwe awards specifiek voor kilometervreters én breiden we de bestaande Kilometervreter-awards uit.

Mijlpaal-awards
De Mijlpaal-award wordt uitgereikt aan een combinatie van ruiter en paard die 2500 goedgekeurde wedstrijdkilometers heeft gereden in binnen- en buitenland. Na 2500 kilometer worden de Mijlpaal-awards per 1000km uitgereikt. Dus na 2500km kom je in aanmerking voor een nieuwe Mijlpaal-award bij 3500, 4500, 5500, 6500 kilometer etc. Meer informatie en de spelregels vind je via deze link.

Decadeteam-awards
De Decadeteam-award wordt uitgereikt aan een combinatie van ruiter en paard die samen tien jaar of meer actief zijn in de endurancesport én tenminste 2500 goedgekeurde wedstrijdkilometers. Om in aanmerking te komen voor een Decadeteam-award hoeft de combinatie niet alle wedstrijdseizoenen in een periode van tien jaar gestart te zijn. De wedstrijden mogen zowel in binnen- als buitenland gereden zijn. Decadeteam-awards worden per combinatie eenmaal per decade (periode van tien jaar) uitgereikt. Meer informatie en de spelregels vind je via deze link.

Kilometervreter-awards
Net als voorgaande jaren belonen we ook in seizoen 2019 de echte Kilometervreter-combinaties. Een kilometervreter is een combinatie van ruiter en paard die veel goedgekeurde wedstrijdkilometers in één seizoen behaalt. De voorgaande jaren hebben we alleen de top drie beloont, maar dit jaar belonen we de tien combinaties met de meeste goedgekeurde wedstrijdkilometers in seizoen 2019. Meer informatie en de spelregels vind je via deze link.