Nieuwsbrief 13 juli 2018 KNHS Endurancevereniging

Lees over de nieuwe veterinaire module, enquête voor de Academy en meer!

VERENIGINGSUPDATE:

De Endurance Academy enquête. Jouw mening telt!
Ons bestuurslid opleidingen (Ruthi Damman) is begonnen om de Endurance Academy verder te ontwikkelen. Om zo goed mogelijk de wensen van onze leden mee te nemen heeft zij een enquête gemaakt. Willen jullie ook een goed afgestemd Academy aanbod? Klik hier om je input te geven!
Weet je een mooie locatie, wil je helpen organiseren of zelf een cursus geven? Laat dit dan weten aan academy@endurancevereniging.nl

Actuele ledenstand: In het tweede kwartaal stond de teller op 844 leden. In totaal hebben we 84 nieuwe leden en hebben 121 zich uitgeschreven. In 2017 hadden we rond deze tijd 120 uitschrijvingen en 87 nieuwe leden, de aantallen zijn tot nu toe dus ongeveer hetzelfde als vorig jaar. We hebben 662 startpashouders.

Sponsorplan: Ons bestuurslid sponsoring en promotie (Kicky van Loon), is in samenwerking met de sponsorcommissie een sponsorplan aan het maken met ambitieuze doelstellingen, waarbij er getracht wordt om een positief resultaat te behalen voor zowel de vereniging en de leden als de organisatoren en de vrijwilligers. In het plan wordt de mogelijkheid tot sponsoring van bedrijven breder getrokken. De eerste overleggen met mogelijke sponsoren starten na de zomervakantie. Tijdens de najaars ALV zal een tussenstand gepresenteerd worden.

Cloudtimer: We zijn in gesprek met CloudTimer, de app voor tijdswaarneming voor wedstrijden gepresenteerd in de voorjaars-ALV. De komende tijd gaan we verder testen en aanpassingen doen in de app. In de najaars ALV komen we met een voorstel voor onze leden.

Routemarkering: Vanuit de wedstrijdorganisatoren kwam het verzoek om te werken met plastic pijlen om de routes mee te markeren. Inmiddels heeft de vereniging markeringspijlen aangeschaft en zijn deze toegevoegd aan de wedstrijdaanhanger. In Grolloo is er voor het eerst gewerkt met de pijlen i.p.v. tape, de eerste reacties zijn positief. Na enkele wedstrijden zullen wij dit evalueren. Wordt vervolgd!

FACTURATIEUPDATE:
Onze penningmeester (Ilona van Roekel) is inmiddels begonnen met het factureren van de contributies 2018. Let op: bij betaling per automatische incasso betaal je geen € 5,00 administratiekosten, voor betaling per factuur wel. Wij incasseren als vereniging alleen als wij een volledig ingevuld (SEPA-) incassoformulier van iemand hebben. Dit geldt ook voor nieuwe leden, het achterlaten van je rekeningnummer in het aanmeldformulier is niet voldoende! Het incassoformulier is hier te downloaden.

Mocht je voor 2018 ook per automatische incasso willen betalen, stuur dit formulier dan per mail (penningmeester@deronline.nl) of per post ( Van den Boschlaan 97, 6717 ZD, Ede) toe aan Ilona. Tot 1 augustus a.s. zullen wij reeds gefactureerde contributies herberekenen en incasseren bij de leden die van betaalvorm wisselen. Leden die al betaald hebben, zullen de € 5,00 korting retour ontvangen.

Hoe meer incasso’s wij kunnen uitvoeren, hoe makkelijker het voor ons is om alle gelden tijdig binnen te krijgen, wat zoals bekend een flink probleem is binnen de vereniging. De komende tijd zal Ilona zich gaan richten op het innen van de achterstallige contributies uit voorgaande jaren, zodat er eind van het jaar een opgeschoonde administratie overgedragen kan worden aan haar opvolg(st)er. Wij vragen hierin jullie medewerking en flexibiliteit.

Controleer in MijnKNHS alsjeblieft je contactgegevens als postadres, mailadres en telefoonnummer, zodat wij – indien nodig – de gegevens uit de ledenadministratie kunnen vergelijken met MijnKNHS en contact met je kunnen opnemen. Vergeten een adreswijziging door te geven? Stuur dan even een mailtje naar Marjolein de Wit, bestuurslid ledenadministratie, via ledenkev@gmail.com.

HIPPIADE 2018 HEEFT DEELNEMERS NODIG!
De eerste uitnodigingen voor de hippiade op vrijdag 24 augustus zijn in juni verstuurd. Inmiddels hebben 16 mensen zich aangemeld. Dat zijn er aanzienlijk minder dan voorgaande jaren. Om de hippiade endurance KNHS-kampioenschap waardig te laten zijn, is besloten dat 30 starts het minimum aantal starts is om de hippiade doorgang te laten vinden. Onderlinge competitie en strijd om de KNHS-titels maken immers het verschil tussen een gewone wedstrijd en een kampioenschap. Bij minder dan 30 starts zal het kampioenschap helaas niet doorgaan. Vrijdag 27 juli maken wij de balans op en nemen wij het besluit of de hippiade doorgang kan vinden zodat zowel deelnemers als vrijwilligers/officials en de wedstrijdorganisatie dit tijdig weten. Wanneer je een uitnodiging krijgt en je wilt mee doen, reageer dan snel! Wil je meedoen aan de hippiade endurance? Neem dan het kampioenschapsreglement goed door en bekijk hier de meest gestelde vragen.

VETERINAIRE MODULE
Wil je meer weten over de veterinaire controle tijdens endurancewedstrijden en de parameters waar dierenartsen op letten? Om een beeld te krijgen van de veterinaire controle op een endurancewedstrijd, is er een speciale online module ontwikkeld waarin op een interactieve manier uitgelegd wordt hoe de veterinaire controle op een endurancewedstrijd in zijn gang gaat en waarin je de belangrijkste zaken over de veterinaire controle leert.Met dank aan Eveline Bannink.

VACATURES
We hebben een nieuwe vacaturepagina op de site! We zijn bijvoorbeeld nog hard op zoek naar juryleden en bestuursleden. Wil je iets betekenen voor de vereniging? Kijk dan snel of er iets voor jou tussen staat!

PRIVACY POLICY
Wat doen we met jouw persoonsgegevens? De nieuwe privacy policy van de KNHS endurancevereniging is te vinden op privacy verklaring.

RESULTATEN MERCHANDISING ENQUETE
In de vorige nieuwsbrief hebben we een enquête over merchandising bij jullie uitgezet. We hebben hiervoor 40 reacties ontvangen. Polo’s, jassen en zweetdekens waren het meest in trek. Een polo mocht rond de 20 euro kosten en een zweetdeken rond de 40. De kleuren zwart en blauw waren het meest populair. De enquête gemist? Reageren kan nog hier.
Verder gaan we een idee uitwerken om vrijwilligers te belonen met merchandise met behulp van een spaarsysteem.