Nieuwsbrief 9 oktober 2018: Lees over de ALV, WEG Tryon, bestuurskandidaat Chris Berkers en meer!

Een nieuw ALV structuur

We hebben de structuur voor de ALV op de schop genomen. Een van de wijzigingen is dat er nu de mogelijkheid bestaat om voorafgaand aan de ALV vragen te stellen over de begroting waardoor dit niet meer tijdens de vergadering zelf hoeft. Het concept van de begroting zal in november op Mijn Endurance geplaatst worden.

De agenda voor 25 november 2018 ziet er globaal als volgt uit:

13:00 – 14:45  Endurance academy clinic
14:00 – 14:45 Vragenuurtje begroting
15:00 – 17:30 Algemene Leden Vergadering incl. 15 min pauze
17:30 – 18:30 Naborrelen

Graag ook aandacht voor het volgende: ingestuurde stukken moeten uiterlijk 18 november 23:59 in de mailbox van voorzitter@endurancevereniging.nl aangeleverd worden. Wanneer deze later binnenkomen kunnen wij niet garanderen dat deze besproken zullen worden i.v.m. voorbereidingstijd. Ook vragen voor de rondvraag kunnen voor die tijd ingestuurd worden, evenals opmerkingen over de notulen. In november worden de besluitstukken online gezet op Mijn Endurance.

Materiaalbeheer

We zoeken nog iemand die volgend jaar het materiaalbeheer op zich wil nemen! Dit houdt o.a. in dat je zorgt dat de materialen in de wedstrijdaanhanger compleet zijn en onderhouden worden en dat je zorgt dat alle organisatoren en commissies (bijv. voor promotiewerk) tijdig over de juiste spullen beschikken. Heb je interesse, mail dan naar: info@endurancevereniging.nl

Nieuwe emailadressen

Sinds september zijn er een aantal nieuwe emailadressen voor de vereniging in gebruik. Hierdoor hebben we e.e.a. opgesplitst waardoor vragen sneller bij de juiste persoon terecht komen. Je kunt ons nu bereiken op de volgende emailadressen:

Catherine van Ravenstein voorzitter@endurancevereniging.nl
Ilona van Roekel penningmeester@endurancevereniging.nl
Marjolein de Wit ledenadministratie@endurancevereniging.nl
Nienke Klomp wedstrijdzaken@endurancevereniging.nl
Kicky van Loon sponsoring@endurancevereniging.nl
Ruthi Damman academy@endurancevereniging.nl
Björn Lansman info@endurancevereniging.nl

Chris Berkers stelt zich kandidaat bestuurslid

Tijdens de ALV van 25 september kan er weer gestemd worden op een nieuw bestuurslid. De afgelopen tijd is het bestuur naarstig opzoek geweest naar nieuwe bestuursleden. Chris Berkers heeft zich kandidaat gesteld voor bestuurslid communicatie. Hieronder valt zowel de Social Media en de nieuwsbrief. Chris Berkers is sinds 2009 lid van de endurancevereniging en is wellicht bekend van de Mongol Derby welke ze in 2014 finishte en waarover ze tijdens de najaars ALV van 2014 een drukbezochte lezing heeft gegeven. Lees hier meer over haar en hoe zij wil bijdragen aan de vereniging.

Tipje van de sluier: Enquete startgedrag

Tijdens de najaars ALV zullen de resultaten van de enquete over het startgedrag van de leden in 2016 en 2017 gepresenteerd worden, maar we zullen alvast een tipje van de sluier lichten. De enquete is maar liefst door 349 leden ingevuld, waarvoor dank! 64% van de respondenten is actief wedstrijdruiter, 29% is voornemens in de toekomst te starten, de rest is (momenteel) niet actief in de wedstrijdsport. De helft van de respondenten noemt zichzelf “ambiteus en rijdt wedstrijden met een doel”, de andere helft van de respondenten noemt zichzelf “recreant en rijdt wedstrijden omdat zij het leuk vinden”. 68% van de respondenten start alleen in Nederland, 18% start meerdere malen in het buitenland en 15% start gemiddeld eenmaal per seizoen in het buitenland. De grootste reden om over de landsgrenzen te starten is de sfeer op buitenlandse wedstrijden.

Naast deze resultaten zijn er nog vele andere interessante conclusies. Deze zullen we op de komende ALV presenteren!

Nederlandse deelname WEG Tryon 2018

Na jaren voorbereiding reisde het voltallige Nederlandse Enduranceteam (Marijke Visser, Jeanette Wilhelm, Jarmila Lakeman, Leonie Schoonderwoert en Carmen Römer) hoopvol naar de World Equestrian Games in Tryon (V.S.). Direct bij aankomst bleek dat er nogal wat aan te merken was op de organisatie van het grootste paardenevenement ter wereld en tevens WK Endurance. Helaas had dit, net als diverse andere factoren waaronder de naderende orkaan, ook effect op de wedstrijd. Na een chaotische start werd, onder protest van deelnemers, besloten de start van het WK opnieuw te doen. Naar verluid werd onder invloed van zeer zware weersomstandigheden en met het oog op dierenwelzijn besloten na de derde ronde de hele wedstrijd te staken. De Nederlandse dames, met uitzondering van Jeanette die zich vrijwillig voor de herstart terug had getrokken, waren op dat moment op weg naar een zere goede individuele en team klassering. Via deze weg willen wij het gehele team nogmaals een hart onder de riem steken en hen bedanken voor hun horsemanship, inzet en toewijding aan deze droom. Ook willen we hen bedanken voor de openheid die zij op hun eigen (Social Media) kanalen hebben gegeven waardoor wij een beeld krijgen van wat zich daar in Tryon heeft afgespeeld. Nogmaals hartelijk dank!

Her & Der

De commissie is hard aan het werk om de digitale Her & Der binnenkort uit te brengen. Stay tuned!