Overstap MijnEndurance naar MijnKNHS

Sinds begin januari is er een storing op MijnEndurance. Daardoor kunnen oude leden niet inloggen en nieuwe leden kunnen zich niet aanmelden. Met een team van meerdere mensen, waaronder programmeurs, heeft het bestuur hard gewerkt om de aard van de storing te achterhalen en op te lossen. Want met het nieuwe wedstrijdseizoen in aantocht is het de hoogste prioriteit dat leden kunnen inloggen zodat zij zich in kunnen schrijven voor wedstrijden. Uiteindelijk was de uitkomst ongelukkig: de licentie van de database was per 1 januari 2019 niet verlengd, terwijl dit in het verleden wel automatisch gedaan werd. Hoe dit heeft kunnen gebeuren is onbekend.

Afgelopen week had het bestuur óók een vervolgafspraak met de KNHS om de mogelijkheden van het gebruik van MijnKNHS nader te bespreken. MijnKNHS is het platform waar onder andere dressuur- en springruiters gebruik van maken voor inschrijven van wedstrijden. De uitkomst van dit gesprek was dat het systeem nu dusdanig ontwikkeld is dat het voldoet aan de minimale vereisten om goed te functioneren voor het regelen van de inschrijvingen van endurancewedstrijden. Het voordeel van het gebruiken van MijnKNHS is dat er fulltime medewerkers mee bezig zijn dit platform te onderhouden. Daarnaast is er geen wachttijd voor het uitwisselen van gegevens. Als bestuur hebben wij er vertrouwen in dat MijnKNHS voor endurance nu klaar is om in gebruik genomen te worden voor inschrijven van wedstrijden.

Het bestuur heeft daarom deze week de keuze gemaakt om per direct over te stappen van MijnEndurance naar MijnKNHS. Idealiter hadden we dit natuurlijk georganiseerder en stapsgewijs willen introduceren maar het verlopen van de licentie dwingt het bestuur een keuze te maken. Door de licentie níet nog een jaar te verlengen besparen we als vereniging bijna 1500 euro.

Het overstappen naar MijnKNHS heeft consequenties voor het aanmelden van nieuwe leden, het inschrijven van leden voor wedstrijden en voor organisatoren. In de bijgevoegde youtubefilmpje wordt uitgelegd hoe het inschrijven voor wedstrijden vanaf nu in zijn werk gaat. De manier zoals getoond voor springen en dressuur is hetzelfde als voor endurance. Op moment van publicatie van dit bericht is er nog géén wedstrijd open voor inschrijving. Met alle organisatoren wordt door de voorzitter vóór 1 februari contact opgenomen en begeleiding geboden.

Mocht je naar aanleiding van dit bericht vragen hebben stuur dan een mail naar:
voorzitter@endurancevereniging.nl
wedstrijdzaken@endurancevereniging.nl