Uitslagen Endurance Kootwijkerbroek

Afgelopen zondag vond de tweede wedstrijd van het seizoen plaats in Kootwijkerbroek. Vorige week was het nog rond de 15 graden boven nul, vandaag was het onder het vriespunt. Maart roert zijn staart zeggen we niet voor niets. In ieder geval respect en dank voor alle organisatoren, dierenartsen, vrijwilligers en grooms die de hele dag in de kou hebben gestaan om de wedstrijd voor de ruiters mogelijk te maken!

In de klasse II werden twee afstanden verreden, de 61 kilometer en de 43 kilometer. De langste afstand werd gewonnen door Ad Exalto met GiDi die met enkele seconden voorsprong de andere twee deelnemers voor wist te blijven. Zij reden met een gemiddelde snelheid van 14,43 km/u.

De korte klasse II werd vanwege veel animo opgesplitst in twee groepen met beiden een eigen klassement. Bij de eerste groep won Anouk Spoelstra met Rakesh met een gemiddelde snelheid van 15,73 km/u. In de tweede groep behaalde Claudia Speerstra met haar KWPN-er Zolita de eerste plaats met een gemiddelde van 15,53 km/u.

Ook op de klasse I waren er twee afstanden, namelijk 31 en 22 kilometer. Op de 31 kilometer ging Ruud Bolhuis er met de eerste prijs vandoor met zijn KWPN-er Burundi met een gemiddelde snelheid van 12,96 km/u. Op de 22 kilometer won Ingrid Smit met Rashied in een groot deelnemersveld. Zij reden gemiddeld 12,97 km/u.

Ten slotte nog de impulsklasse, waar wederom een KWPN-er heeft gewonnen, namelijk Bumbaretto met ruiter Mira Eman. Zij voltooiden de afstand van 22 kilometer met een gemiddelde snelheid van 11,47 km/u.

Nogmaals dank aan de organisatie Boost sports die alles vlekkeloos heeft laten verlopen en die iedereen op de hoogte hield omtrent het weer en het parcours!

De uitslagen van Endurance Kootwijkerbroek 2018, verreden op 18 maart 2018, vind je hier.

Scroll naar boven